فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -وصیتنامه شهید حسین اسماعیلی

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان الله لهم الجنه، یقاتلون فی سبیل‌الله فیقتلون و یقتلون وعداً علیه حقاً فی التوراه و الانجیل و القرآن و من او فی به عهده من الله، فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم. ۱

خدا مال و جان اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده آنها در راه خدا جهاد می‌کنند که دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند این وعده قطعی است به خدا. عهدی است که در دفتر آسمانی تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا با وفاتر بعهد کیست ای اهل ایمان شما به خود در این معامله بشارت دهید که این معاهده با خدا به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگی است.

بر طبق آیه فوق، خداوند به مسلمانان و اهل ایمان وعده داده که در راه خدا جهاد کنند اگر بکشند و کشته شوند، پاداش آنها بهشت می‌باشد. هم اکنون بنده که خود را یک مسلمان می‌دانم، برخود [لازم] دانستم که قدم به جبهه حق و باطل نهم و فی سبیل‌الله جهاد کنم. با دشمنان خدا مقابله کنم، بکشم و اگر خدا خواست کشته شوم. این را بدانید که بنده این راه را با کمال آزادی و بدون تحمیل و اجباری و از سر عقل انتخاب کردم. امیدوارم که این راه را خداوند به حق از بنده قبول کند. هم اکنون که احتمال می‌دهم عملیاتی در پیش است، برآن شدم تا چند کلمه‌ای از آن زیادی احساساتی که در دلم است بروی کاغذ بیاورم، تا منافقین کور دل بفهمند که هدف بنده از آمدن در جبهه چیست. امت همیشه در صحنه، این را بدانید ما که خود را شیعه علی(ع) می‌دانیم و سالهای سال است که در ماههای محرم و صفر در پای منبر می‌رویم و برای حسین(ع) و یارانش گریه می‌کنیم و همه گفته‌ایم ای حسین(ع)! کاش بودیم در کربلا تا شما را یاری می‌کردیم. هم اکنون پس از پیروزی انقلاب، خداوند این جنگ را وسیله امتحان ما شیعیان علی(ع) قرار داده تا آیا می‌توانیم ادعاهای چندین ساله خود را ثابت کنیم یا خیر؟ همه ما این را می‌دانیم که اگر خدا بخواهد ما را امتحان کند، ما کمتر از آنیم که از ورطه امتحان قبول شویم. از خدا می‌خواهم که ما را امتحان نکند و اگر امتحان می‌کند، خود او ما را در این امتحان سربلند بیرون آورد. این مقدمه‌ای بود بر چند سخنی که با شما دارم. شیعیان علی(ع)، یک لحظه فکر کنید، آیا می‌توانید سربلند کنید روز محشر با تنی سالم در حالی که مولای متقیان علی(ع) با فرق شکافته از دنیا رفت؟ چگونه حاضر می‌شوید خود را ساکت و خاموش در دنیایی ببینید که استکبار غوغا می‌کند، در صورتیکه امام حسن(ع) با جگر پاره‌پاره از دنیا رفت. امام حسین(ع) با ۷۲ یاور که سالها برای آنها زاری می‌کنیم، با سر بریده شده از دنیا رفت. آیا برادران زینب(س) برای چه اسیر شدند؟ ! برای چه ابوالفضل با دستان قطع شده چشم از دنیا فرو بست؟ آیا اینها همه برای این بود که من و توی مسلمان بیدار شویم، آیا با این حال ما می‌توانیم سالم از دنیا برویم؟ خدایا! به حق ائمه‌اطهار(ع) مرا چنان از دنیا ببر که امامان معصوم(ع) راضی باشند و در پیش معصومین خجل نباشم. امید است که منظور مرا فهمیده باشید.

در پایان سخنی با پدرم، مادرم، برادر و خواهرانم دارم. پدر، مادر، برادر و خواهرم، می‌دانم که اگر خدا این لیاقت را به بنده بدهد و شهید شوم، برای شما سخت است، چون یکبار شهیدی را تقدیم الله کرده‌اید، اما از شما می‌خواهم که مقاومت کنید، زینب‌وار. اما این را بگویم که گرچه بنده نتوانستم فرزند خوبی برای شما باشم و اطاعت از دستورات شما نکردم، اگرچه در همه کارها نافرمانی و کوتاهی کردم، اما هم اکنون محتاجم، محتاج به ببخش شما. امید است که شما مرا حلال کنید و از همه دوستان و آشنایان نیز برای بنده حلال بودی بطلبید. سرانجام از شما می‌خواهم که اگر بنده شهید شدم، در جلو مردم زاری نکنید. مبادا دشمنان اسلام و امام خشنود شوند. همچنان که در شهادت برادرم نشان دادید که لیاقت این را دارید که خانواده شهید باشید، هم اکنون نیز این را ثابت کنید تا خداوند از شما راضی و خشنود شود. بیش از این سخنی ندارم. ضمناً پارسال که در اصفهان بودم، بیست روز، روزه بدهکارم و همچنین یکسال نماز. اگر موفق شدید برایم روزه بگیرید.

والسلام ـ سایه امام امت مستدام باد ـ ۲۰/۶/۱۳۶۵ـ حسین اسماعیلی

اطاعت از امام را فراموش نکنید



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :