فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۶ -زندگینامه شهید محمد علی مکرر

قلم و بیان از ترسیم و توصیف چگونه زیستن فردی بی ریا و سالک الی‌الله، عاشق راستین حضرت روح الله، شهید عزیزمان محمدعلی مکرر قاصر است. وصف او را باید از زبان همرزمان او شنید و آنها از صفای وجود و دنیای پرغوغای درون و سکنات آن فرزانه باید سخن بگویند و بنویسند. اما بسیاری از آنان چون محمدعلی امروز در میان ما نیستند و چشمان خاکی ما توان دیدن آنها را ندارد، به ناچار از قلم می‌خواهیم که یاریمان کند تا اندکی به بضاعت کم خود از آنچه که با دیده‌هایمان مشاهده کرده‌ایم، درباره او و همرزمانش بنگاریم. محمدعلی از تبار ابوذر و مرید مکتب عاشورا بود که در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۴ با میلادش کاشانه مکرر را که درخشان از ایمان مذهبی بود، منور ساخت. دوره ابتدایی را در مدرسه فرهنگ اسلامی نی‌ریز و دوره راهنمایی را در مدرسه فضل بن حاتم نی‌ریزی با موفقیت به پایان رساند. آن ایام همزمان بود با آغاز انقلاب اسلامی. محمدعلی، در آن دوران در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی شرکت می‌کرد و حضور فعال و شایانی داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت‌های خود را افزایش داد و در مساجد و پایگاه مقاومت مسجد شرکت می‌کرد . دوره متوسطه را با توجه به علاقه‌ای که به رشته فنی داشت، وارد هنرستان شهید باهنر نی‌ریز شد. آن ورود مصادف شد با تحمیل جنگ عراق علیه ایران. سال ۱۳۶۶ شادمان و بانشاط به خیل قهرمانان و بسیجیان مخلص شتافت.

همرزمانش می‌گویند: در جبهه شلمچه و در خط مقدم به او گفتیم که زیاد جلو نرو، چون اولین تجربه شما است. در میدان مبارزه تجربه کافی نداری. ولی در پاسخ گفت: این خواسته قلبی من است. دوست دارم و می‌خواهم به هدفم که همان قرب الی‌الله می‌باشد نائل شوم. خانواده محمدعلی می‌گویند: چهره او بسیار نورانی و زیبا بود و سبکبال می‌نمود، گویی که بر بال فرشته‌هاست و به آسمان عروج می‌کند.

آری! همانگونه که از او می‌گویند، روحیات وی بیانگر عشق واقعی او به خدا و اسلام بود و همه ایثار و حماسه‌آفرینی‌های وی برخاسته از همان اعتقادات پاک و بی‌آلایش بود که در نهاد او وجود داشت. معشوق نیز در اولین دیدار اورا به حضور پذیرفت. در عملیات پدافندی منطقه شلمچه، ۱۳/۱۰/۱۳۶۶ با اصابت تیر و ترکش دشمن به جسم مطهرش، شهد شیرین وصال را نوشید و به آرزوی خود رسید. پیکر مطهرش در گلزار شهدای نی‌ریز به خاک سپرده شده است.

روحش شاد و راهش پررهرو باد



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :