فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -زندگینامه شهید حسین شریعت

وقتی قنداقه حسین (ع) را به دست جدش رسول خدا (ص) دادند،‌ او را بویید و بوسید. سپس با اذن خدا حسینش خطاب کرد و فرمود: حسین از من است و من از حسین. سال‌ها از آن واقعه گذشت و می‌گذرد، دوستان پیامبر (ص) به عشق فرزند زهرا (س) و به امید دریافت شفاعت او،‌ فرزندان خود را به نام زیبای او می‌نامند. از میان حسین‌ها، یکی هم حسین شریعت است که در تاریخ ۱۳۴۳/۱/۲۰، میان خانواده‌ای مذهبی، در نی‌ریز متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه امیرکبیر نی‌ریز شروع کرد و پس از اتمام دوره دبستان، وارد مدرسه راهنمایی شهید مفتح نی‌ریز شد. دوره دبیرستان را با موفقیت در دبیرستان شهید بهشتی نی‌ریز پشت سر گذاشت، سپس برای ادامه تحصیل، در مرکز آموزش شهید مطهری شیراز ثبت‌نام کرد. به مدت ۱۸ ماه در آنجا به سر برد. ولی به علت پذیرفته شدن در دانشگاه صنعتی اصفهان، برای تحصیلات عالیه، راهی اصفهان و در رشته مهندسی صنایع مشغول به تحصیل شد. حسین ازنظر اخلاقی بسیار خوب، خوش‌اخلاق، مؤمن، متدین و نمونه یک انسان واقعی بود. قرآن و نماز را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کرد و نماز اول وقت را به همگان سفارش می‌کرد. حسین در حین تحصیل به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی، ۱۳۶۴/۱۰/۱۶ عازم جبهه شد و به گردان کمیل پیوست. یکی از هم‌سنگران وی می‌گوید: ایشان در جبهه به دیگران درس می‌داد و اشکالات آنان را در حد توان برطرف می‌نمود. هنگامی‌که یکی از دوستان از طرف فرمانده قرارگاه مأمور می‌شود و به او ابلاغ می‌کند که در قسمت کامپیوتر قرارگاه به وجود ایشان نیاز است، او نمی‌پذیرد و حضور خود را در خط مقدم جبهه لازم‌تر می‌داند و ترجیح می‌دهد در کنار دیگر هم‌رزمان به جنگ بپردازد.
هنگام اعزام به جبهه از اصفهان تلفنی با پدر و مادر خود خداحافظی می‌کند و می‌گوید: خون من از خون دیگر شهیدان رنگین‌تر نیست و باید برای دفاع از اسلام عازم جبهه شوم. سرانجام در عملیات والفجر 
۸ شرکت می‌کند و در همین عملیات در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۷ در جاده فاو ـ ام‌القصر، به همراه دیگر کفر ستیزان گردان کمیل در حلقه محاصره دشمن گرفتار می‌شود و به ندای «ارجعی» دوست لبیک گفته و میناب وصال را از دست ساقی دریافت و به‌سوی یار، سفر را آغاز می‌کند. در معرکه نبرد مفقودالجسد می‌شود و پیکر پاک و مطهرش پس از یازده سال مفقود بودن، تفحص و پس از انتقال به زادگاهش در گلزار شهدای نی‌ریز به خاک سپرده می‌شود.

روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :