فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید فرج الله یاراحمدی

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتری من المؤمنین باموالهم و انفسهم بان لهم الجنه

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده است.

در زندگی، افکار و اعمال روزمره انسان معامله است و رد وبدل، و خوشبخت کسی است که بداند با چه کسی معامله می‌کند و برای چه معامله می‌کند. جنسی که می‌خرد چیست و در مقابل آن چه می‌خواهد بدهد. چه خوش است وقتی که انسان بخواهد با خدای خود معامله‌ای را انجام دهد، و جان و اموالی که بزودی بنحوی از دست می‌دهد، بدون گرفتن مزد و پاداش به خدا و در راه او و برای تحکیم شرع مقدس بدهد و در مقابل آن زندگانی جاودان بگیرد و بهشت را دریافت کند و بدرجه اعلائی برسد. الحمدلله رب العالمین که این مهم نصیب من هم شد. و من هم در زمره مسلمانان مبارز قرار گرفتم، و شکر خدایی را که آن آگاهی را در طول این انقلاب به من عنایت فرمود که آگاهانه این راه پربرکت را انتخاب کنم و از این بابت خوشحالم و با آغوشی باز و با لبخند، شهادت را در آغوش گرفته‌ام و چون دیگر شهیدان با خونم درخت پرافتخار اسلام را آبیاری می‌کنم. این نعمات را، همه و همه از برکات این انقلاب عظیم باید دانست که در رأس آن رهبری امام خمینی‌(ره) می‌باشد. آرزوی من و همه شهیدان؛ پیروزی کامل انقلاب اسلامی و صدور آن به سایر کشورها و اتصال آن به نهضت امام مهدی‌(عج) می باشد. انشاءالله. وصیتنامه خود را بدین شرح اعلام می‌دارم و از کسانیکه به آنها مسئولیت می‌دهم درخواست عمل بی‌کم و کاست می‌نمایم. وصی خود را پدرم قرار می‌دهم و در درجه اول از او درخواست می‌کنم که برای شهادت من هیچ وقت گریه نکند، بلکه خوشحال باشد که چنین فرزندی را تربیت کرده است و او را در راه اسلام داده است. انسان چیزی که در راه اسلام می‌دهد نباید چشمش بدنبال آن باشد. بنابراین گریه بر من لازم نیست چون من فدای اسلام عزیز شده‌ام و باید افتخار کنید که چنین جنسی داشته‌اید که در راه اسلام داده‌اید. پدرجان امید است زحماتی که برای من کشیده‌ای ببخشی چون من نتوانستم جبران کنم. انشاءالله که خدا برای شما مزد و پاداش بدهد. همسرم را بعد از عده شرعی اجازه ازدواج بدهید، هر چه جهیزیه آورده و زیور آلات و طلاهای کمی که دارد برای خودش، و مهریه‌اش را هم کاملاً پرداخت نمائید. در مدتی که نزد شما است با مهربانی با او رفتار کنید و دلش را نرنجانید. صورت طلبها و بدهیهای من که در یک کاغذ جداگانه است و ضمیمه است کلاً تصفیه نمائید و اگر بدهی به کسی داشته‌ام که فراموش کرده‌ام و ادعایی داشت پرداخت کنید. قبرم را در محلی که قطعه شهدا نامگذاری شده است که حوالی امام‌زاده می‌باشد، قرار بدهید. بر سنگ مزارم کلمه ناکام ننویسید که من بهترین کام را از این دنیا برای آن دنیا گرفته‌ام.

تشییع جنازه‌ام را از محل مقدس انجمن اسلامی شروع کنید که آنجا مقدس است. در تشییع جنازه‌ام و ختم که می‌گذارید بچه‌های انجمن اسلامی مبتکر و برنامه‌ریز باشند. از مادرم حلالیت می‌طلبم، مادر حلالم کن اگر من نتوانستم به شما خدمت کنم، شهادتم برایت افتخار باشد. خدا انشاءالله به شما اجر دهد؛ برای من گریه نکن و به جای آن برای پیروزی اسلام عبادت و دعا کن. برادرم؛ راهم را ادامه بده و حزب‌الله باش و در انجمن فعال باش و خادم اسلام، به مادیات کم توجه باش و کارهایت همه‌اش در راه خیر و در خدمت به اسلام باشد. به پدر و مادر احترام بگذار و برادر یک شهید باش. از خواهرانم درخواست می‌کنم گریه نکنند و به جای آن عبادت خدا و دعا برای پیروزی اسلام بکنند و مرا ببخشند و توکل به خدا داشته باشند که خدا بهتر از هر برادر خوبی می‌باشد. ان الله مع الصابرین. از کلیه اقوام و خویشان حلال بودی می‌طلبم و امید است هر کس که به هر نوعی از من ناراحت شده مرا ببخشد انشاءالله. از همسرم می‌خواهم که مرا ببخشد که نتوانستم یک همسری باشم که برایش راحتی فراهم کنم، بلکه در رابطه با فعالیتم بیش از حد مزاحمت برایش ایجاد می‌‌کردم. بعد از شهادتم پس از عده شرعی شوهر کن و زینب‌گونه با مشکلات بجنگ.

حدود ۱۰ سال نماز و روزه قضا دارم. که اگر چیزی از مال خودم باقی ماند نماز و روزه استجابی برایم بخرید. و اگر نماند خواهران و برادرم در صورت تمایل و از روی رغبت و رضا انجام دهند. اگر مایل باشند مبلغ دو هزار تومان هم جهت رد مظالم به مسئولین بدهید.

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :