فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۷ -زندگینامه مفقودالاثر حسن موسی زاده

حسن کبوتری بود که دانه‌های وصل را از کوی دوست چیده بود و جز پرواز اندیشه‌ای دیگر در سر نداشت. سال ۱۳۴۱ در آشیانه‌ای به‌ظاهر کوچک ولی در معنا بزرگ و میان افرادی مسلمان و علاقه‌مند به اسلام در نی‌ریز دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را در دبستان بختگان سپری کرد و سپس جهت ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی بزرگی و پس‌ازآن جهت اخذ مدرک پایان دوره متوسطه (دیپلم) به دبیرستان امام خمینی راه یافت.
دوران کودکی وی سرشار از عشق و ایمان بود و رفتار او در میان هم شاگردان، دوستان و آشنایان زبانزد خاص و عام بود. با شروع نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در اجرای دستورات امام خویش از هیچ‌گونه فداکاری دریغ نورزید. با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دفاع از دستاوردهای انقلاب سر از پا نمی‌شناخت و با همکاری چند تن از هم‌رزمانش که بیشتر آن‌ها به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند (شهیدان محمدعلی منوری، محمدحسین منوری، هوشنگ جلالی) مسئولیت نگهبانی از محله کیان را به عهده داشت.
با شروع جنگ تحمیلی فعالیت ایشان در جبهه نبرد با صدامیان هم واقعاً بی‌نظیر بود. در دوران جنگ دو بار به جبهه اعزام شد که در آخرین اعزام در منطقه عملیاتی شلمچه، بعد از استقامت و فداکاری کم‌نظیری که هیچ‌گاه از خاطر هم‌رزمانش محو شدنی نیست به‌صف روبه صفتان بعثی تاخت و پوزه دشمن را به خاک مالید.
در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۴ دست در دست شاهد سیمین ساق نهاد و به عزم دیدار یار، به پرواز درآمد. جسم پاک و مطهرش در مشهد شلمچه برای همیشه میهمان شقایق‌های خونین انقلاب اسلامی شد. حسن از ورزشکاران باسابقه در جامعه ورزش شهرستان نی‌ریز به شمار می‌رفت و در بین ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخوردار بود.

یادش گرامی و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :