فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۲ -وصیتنامه شهید محمد جواد توکلی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عینٍ ابداً

بار الها! این رهبر و امام عزیز ما را در پناه خودت حفظ کن. او این مردمی را که در جهل و فساد بودند، به‌سوی نور و صراط مستقیم هدایت کرد. این رهبر بود که راه حسین (ع) را به ما نشان داد. قدر این رهبر و امام امت را بدانید و بیدار شوید. البته من کوچک‌تر از آنم که بخواهم سفارش به شما کنم. مرا ببخشید و حلالم کنید. بار خدایا تو می‌دانی که من هدفی جز تو ندارم و به این خاطر در این راه قدم می‌گذارم که تو از من راضی باشی؛ چون من به‌غیراز جان ناقابل چیز دیگری ندارم که درراه تو فدا کنم. بار خدایا! از تو عاجزانه تقاضا دارم که هیچ زمان مرا به خود وامگذاری. مادر عزیزم روی صحبتم با شما است، هیچ‌وقت نتوانستم و نمی‌توانم حق مادری تو را ادا کنم، مرا ببخش و از من راضی باش که خدا از من راضی باشد.

مادر عزیز، ناراحت نباش! چون این راهی است که حسین (ع) پیمود و ما هستیم که باید اسلام را زنده نگه‌داریم و به ندای حسین (ع) لبیک گوییم. مادر، فرمانده ما کسی جز امام زمان (عج) نیست و راه ما همان راهی است که حسین (ع) پیموده. مادر، بارها از خدا تقاضا می‌کنم که مرگم را شهادت درراه خویش قرار دهد. پدر عزیزم، مرا حلال کن و ببخش که نتوانستم حق پدری را نسبت به شما ادا کنم و نخواهم توانست. پدر، ناراحت نباش، بگذار منافقان هر چه می‌خواهند بگویند، چون مرگ من درراه خدا بود و کسی که فرزندش را درراه خدا داده، هرگز در مرگ عزیزانش اندوهی به دل راه نمی‌دهد. پدر، مرگ در بستر را دوست نداشتم.

ای صبا! از من به اسماعیل قربانی بگو، زنده برگشتن زکوی دوست، شرط عشق نیست.

خواهرم، زینب‌وار پیام خونی را که درراه خدا داده شده برسان و هیچ ناراحت نباش. برادران عزیز، مرا حلال کنید و به خاطر اخلاق بدی که داشتم از من ناراحت نباشید و مرا ببخشید. برادران اگر کسی راه را شناخت دیگر به چاه بر نمی‌گردد.

والسلام



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :