فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -زندگینامه شهید حسین راحتی

اینک صحبت از شهیدی است که در سال ۱۳۴۶ در روستای مشکان نی‌ریز، میان خانواده‌ای متدین و زحمتکش، نغمه زندگی را ساز کرد. به میمنت ورودش خانه را آذین بستند و با آغوشی گرم و مهربان پذیرایش شدند. به عشق سالار شهیدان نام زیبای «حسین» را در کنار اذان و اقامه در گوش وی زمزمه کردند. تحصیلات خود را در دبستان ششم بهمن با جدیت و تلاش فراوان آغاز کرد و بعد از دریافت مدرک پایان دوره ابتدایی به همراه دو تن از دوستانش،‌ برای ادامه تحصیل به شهرستان نی‌ریز مهاجرت کرد.
دوره راهنمایی را در آن شهر به پایان رساند. لکن مشکلات اقتصادی و دوری از خانواده باعث شد که ترک تحصیل کند. با توجه به گذشت چندین سال، از حسین که سراغ می‌گیری، همه از خوبی‌ها و مهربانی‌اش می‌گویند و کسی از او گله‌ای ندارد.
حسین برای حفاظت از دستآودرهای انقلاب اسلامی لباس سبز خدمت به کشور را پوشید و به جمع کفر ستیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در همان کسوت پاسداری بود که تصمیم گرفت به مبارزه با دشمن متجاوز برود.
آنگاه‌که عازم جبهه بود، به سراغ مادر رفت و دست‌های مهربان او را بوسید سپس گفت: مادر جان، من می‌روم، ان‌شاءالله که به درجه رفیع شهادت نائل خواهم شد، دلم می‌خواهد زمانی که جنازه مرا آوردند، اصلاً ناراحت نشوید و گریه نکنید. اگر دلتان گرفت به یاد رنج‌های مولایم حسین (ع) بیفتید و گریه‌هایتان برای او باشد.
حسین راه جبهه را در پیش گرفت و در عملیات کربلای ۵ مردانه در مقابل دشمن ایستاد تا او را از کرده‌اش پشیمان کند. 
۱۳۶۵/۱۰/۳۰ در مشهد شلمچه بر سمند شهادت سوار و مسافر کوی بهشت شد. پیکر پاک این شهید را در گلزار شهدای مشکان به خاک سپرده‌اند.

روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :