فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -زندگینامه شهید علی اصغر مختاری

یاران چه غریبانه، رفتند از این خانه
هم سوخته شمع ما، هم سوخته پروانه

۱۳۴۶/۶/۳۰ گاهی بود که خداوند در شهرستان نی‌ریز، از فیض و رحمت خود به خانواده‌ای که از محبان اباعبدالله الحسین (ع) بودند، پسری عطا کرد که رهرو راه امام حسین (ع) سردار شهیدان کربلا باشد. به همین دلیل نام «علی‌اصغر» طفل شش‌ماهه سالار شهیدان را بر او نهادند. او در دامان مادری شیفته فاطمه (س) و زینب (س) و در آغوش پدری عاشق امام حسین (ع) پرورش یافت و شیوه تربیت الهی آن‌ها، علی‌اصغر را آماده حرکت در مسیری شایسته و مهیای زیستی درخور اولیاءالله نمود. علی‌اصغر، حضور در مدرسه و مسجد را باهم آغاز کرد و همراه پدر خود در مجالس مذهبی که در مسجد امام خمینی (ره) تشکیل می‌شد شرکت می‌کرد. دوره ابتدایی را در دبستان ابتدایی بختگان با موفقیت سپری کرد. سپس برای ادامه تحصیل وارد مدرسه راهنمایی ولی‌عصر (عج) شد. دوره متوسطه را در دبیرستان امام خمینی (ره) طی کرد، هم‌زمان به شغل کشاورزی نیز می‌پرداخت.
به امر امام خویش در اردوگاه عشق، بسیج شرکت کرد و سپس لباس مقدس بسیجی را پوشید و در زمره بسیجیان راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا درنبردی که برعلیه اسلام آغازشده بود شرکت جوید. او هیچ عذری را برای نرفتن به جبهه را نمی‌پذیرفت و زمانی که در عملیات والفجر ۸ از ناحیه کمر و هر دو پا، دچار موج انفجار شده و مجروح بود، باز پا به جبهه نهاد و مجروح بودن خود را دلیلی برای نرفتن به جبهه نمی‌دانست. عملیات فرصتی بود تا علی‌اصغر حمایت از مکتب امام حسین (ع) و همچنین اطاعت از امامش، دین خود را نسبت به اسلام ادا کند. از متانت و وقار خاصی برخوردار بود و کمتر سخن می‌گفت، عاشق امام بود و علاقه زیادی به قرآن و دعا داشت. زندگی مختصر و مقدسش بیشتر سرشار از عمل بود، عملی درخور رضایت خالق، نه رضایت مخلوق. انسانی بود سراسر تسلیم در برابر خداوند. اسوه سازش‌ناپذیری بود، در مقابل افرادی که فقط از دین نامش را به زبان می‌آورند.
در عملیات کربلای ۵ و در شلمچه بود که دری از رحمت الهی باز شد و در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۰ آن پرنده عاشق از این دنیا به‌سوی ملکوت اعلی پر گشود. پیکر مطهرش در گلزار شهدای نی‌ریز به خاک سپرده‌شده است.
روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :