فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید خسرو حق شناس

بسم‌الله القاصم الجبارین

به نام خداوند در هم کوبنده ستمکاران

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص

خداوند دوست دارد کسانی را که درراه خدا جهاد می‌کنند و با دشمن مقاتله می‌کنند. چون سدی آهنین و استوار در صف واحد.

درود و سلام بر امام امت خمینی کبیر و مردم شهیدپرور ایران. من خسرو حق‌شناس متولد ۱۳۴۱ به شماره شناسنامه ۸، صادره از روستای خواجه‌جمالی، نام پدر باقر. من دوران ابتدایی را در آنجا گذراندم و بر اثر نبودن امکانات نتوانستم به درس خود ادامه بدهم. بعد از آن که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، با سرلوحه قرار دادن سفارش پیامبر(ص) که فرموده: «از گهواره تا گور دانش بجوی» و امر امام(ره) که فرمود: «باید همه سواد بیاموزند»، تحصیلاتم را بصورت متفرقه خواندم و امتحان دادم تا رسیدم به سوم راهنمایی. سپس آمدم به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، تا خمینی عزیز را یاری کنم، تا اسلام و قرآن پا بر جا بماند. این نوشته و دست‌خط را از خود بجا می‌گذارم تا درموقع نبودن و شهید شدنم برای خانواده‌ام فرستاده شود. پدر و مادر عزیزم و برادران و خواهران نور چشم من، پدر و مادر مهربانم، من در همه عمر هیچ کس را به اندازه شما دوست نداشتم و ندارم. پدر و مادر خوب مهربانم، من در جوانی جهالت‌ها کرده‌ام و شما را غصه‌ها داده‌ام، با اینکه شما را از همه چیزهایی که در دنیا وجود دارد بیشتر دوست می‌دارم، ولی خود را موظف می‌دانم که برای دینم و راهم و طریقی که یاد گرفتم و در آن کوشش کردم و به آن اعتقاد و ایمان دارم، جان، خود را فدا کنم. پدر و مادر جان هیچ راهی بهتر و سعادتمندتر و با ارزش‌تر از اسلام نیست و چه شیرین است دادن جان بی ارزش ما در راه پر‌ارزش و با عظمت اسلام و شناختی که از اسلام در این مدت کوتاه داشتم، بالاتر از تمام شناخت من از زندگی در تمام عمرم بود. بیائید راه اسلام که راه حق و راه الله می‌باشد را انتخاب کنید. مادر جان، می‌گویند بهشت زیر پای مادران است، ولی من خود، بهشت را در قلب تو دیدم و عطوفت و مهربانی تو هر لحظه در شهرهای غربت مرا به گریه وا می‌دارد و هرچه در شهرهای غربت می‌گردم و هرچه خود را با مرگ نزدیکتر می‌بینم، شدت علاقه‌ام را به شما بیشتر احساس می‌کنم، ولی هدفی که دارم مهمتراز این علاقه‌هاست. مادر جان و پدر جان اگر خطایی از من سرزده و شما را ناراحت کرده‌ام و از من بدی دیده‌اید، امید وارم که مرا ببخشید. پدر جان، مادر جان، برادرانم و خواهرانم، از اینکه من این راه را انتخاب کرده‌ام بی‌نهایت خوشحالم، زیرا که راه الله و انبیاء می‌باشد. خیلی خوشحالم که برای انقلاب اسلامی و مملکتم و پاسداری از خون شهدا، پاسداری می‌دهم. تا زمانی که زنده‌ام اجازه نخواهم داد یک وجب از خاک وطنمان به دست بیگانگان بیفتد. به برادران و خواهرانی که از همه دوستان من با من دوست‌تر و مهربانتر هستند ]می گویم[ هیچ راهی بهتر و سعادتمندتر و با ارزش‌تر از اسلام عزیز و قرآن کریم و رهبری امام خمینی نیست و چه شیرین است دادن جان بی ارزش ما در راه پر ارزش و با عظمت اسلام. برادران و خواهران سعی کنید راهی را انتخاب کنید که حسین(ع) و زینب و فاطمه(س) انتخاب کردند. به گفته‌های امام گوش دهید و امام را دعا کنید و اورا تنها نگذارید. به دنبال راههای خدا از‌ ]جمله[ روزه، نماز، زکات، خمس، و علم در اسلام بروید و به کلاسهای ایدئولژی اسلامی راه پیدا کنید و همدیگر را دوست بدارید و باهم مهربان باشید و غم همدیگر را بخورید و در خوشیها و ناخوشیها با هم باشید. مادرم هر وقت به یاد من افتادید شکر خدا را بجا بیاور که خدا ]موهبت[ مادر شهید بودن را به تو داده.

‌خواسته‌های ‌من از خانواده‌ام‌:

امیدوارم که مرا ببخشید و برای من طلب آمرزش کنید.

تقاضای من از خانواده‌ام این است که هیچکدام از افراد خانواده بعد از شهید شدن من به هیچ وجه لباس مشکی نپوشند و لباس تازه‌ای که دارید بپوشید. این خواهش من از شما ست، چون من هنوز با شما هستم، با مردم و با دینم هستم، حجاب را رعایت نمایید.

من را در مسجد امام زمان(عج) بگذارید، نمازم را آنجا بخوانید و اگر سالم هستم، از لحاظ جسم، بگذارید مرا ببینند و اگر نیستم نگذارید من را ببینند. مرا پهلوی شهید احمد موسوی بخاک بسپارید.

کشته شدن در راه حق آرزوی ماست گرچه دشمن تشنه بخون گلوی ماست

خدایا به مادرم بفهمان فقط فرزند او شهید نشده. خدایا! به پدر و مادرم صبر عنایت کن، توأم با آگاهی.

بیا مادر بخواب امشب به چشم پر گناه من

مرا آهسته خاکم کن تو ای تنها پناه من

اگر هرگز نمی‌سازم تو را از خواب خوش بیدار

برو آهسته خواب امشب…

شهیدان زنده‌اند، مرگ بر بنی صدر

شهید قلب تاریخ است

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

والسلام

خسرو حق شناس



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...