فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -وصیتنامه شهید محمدرضا خودستان

بسم رب الشهداء و الصدیقین

انا لله و انا الیه راجعون

بنام خدای عزوجل، آن یگانه، یکتا و بی‌همتا که می‌پرستمش، چون اوست که قابل ستایش است و شریک ندارد و برای او سجده بجا آورم.

اینجانب محمدرضا خودستان سرباز حقیر اسلام، البته اگر مورد قبول خداوند بزرگ و صاحب الزمان مهدی‌ موعود(عج) قرار گیرد. واجب دانستم که عاجزانه یک وصیتنامه برای اینکه خطی و یادی از من به جا بماند، قلم را بر این برگ بچرخانم و آنچه از قلبم جاری می‌باشد بنویسم و امیدوارم این هدیه ناقابل را از سوی این فرزند حقیر قبول نمائید. باز هم به [نام] تنها معبود مسلمین و آفریننده جهان. سلام بر خاتم انبیا محمد(ص) پیامبر بر حق اسلام و [سفیر] خداوند بزرگ که صاحب کتاب قرآن مجید است و این کتاب تنها راهنمای ما می‌باشد و کار ما از روی این کتاب انجام می‌گیرد. سلام بر علی بن ابیطالب(ع) و فرزندان بر حقش و سلام بر مهدی(عج) فرمانده رزمندگان اسلام و مسلمانان ایران و جهان که هر لحظه به ما یاری می‌کند و معجزه می‌آفریند. سلام بر نماینده و نایب بر حق امام زمان(عج)، خمینی عزیزِ بهتر از جانم؛ رهبر عالیقدر و زعیم مجاهد کبیر و یاور مستضعفین جهان و بت‌شکن دوران. سلام بر امت قهرمان و شهیدپرور ایران که هر لحظه حماسه می‌آفرینند و با آن صدای الله‌اکبرشان، آمریکا و سرسپردگان آن را محکوم می‌کنند و پرچم اسلام را در اهتزاز و امام را یاری می‌کنند.

و سلام بر شهیدان جان بر کف و گلگون کفن از شهیدان صدر اسلام تا امروز، شهدای کربلای ایران این جبهه حق بر باطل و سلام بر این معلولان و مجروحان انقلاب که با صدای الله‌اکبرشان به ما قوت بازو و قلب می‌دهند و صدای آنهاست که ابرقدرتها را به لرزه انداخته و سلام بر خانواده عزیز و محترم، که مرا آنچنان پروراند و با آن فقر زندگی و مشکلات و کمبود امکانات مرا آنگونه بار آوردند که نزد خداوند روسفید و من هم کسی باشم که در خط اسلام گام برداشته و خدمت به اسلام بکنم و لااقل برای یکبار که شده دین خودم را نسبت به مکتب حسین(ع) و الهی ادا کنم. من هدیه ناقابلی هستم نزد خداوند که خانواده‌ام فرستاده است با معنای آیه بالا ما به سوی خداوند بازگردانده می‌شویم، پس بهتر اینکه بسوی خدا بشتابیم.

من به عنوان یک مسلمان واجب دانستم که در این جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شرکت نموده و با کفار بجنگم و سهمی در این جهاد مقدس داشته باشم و امید است مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد. ای هموطنان عزیز! ای کسانی که پیام مرا می‌شنوید! شما را سوگند می‌دهم به مهدی موعود(عج) که امام عزیز، این نائب بر حق امام زمان(عج)، خمینی بت‌شکن را تنها مگذارید و همیشه او را دعا کنید و او را یار و یاور باشید، هر چند که خدا با اوست ولی همیشه از خدا بخواهید تا او در میان شما باشد و این پیروزیها را از خدای بزرگ و کمک امام زمان(عج) بدانید و اینها از معجزات الهی می‌باشند. مغرور نشوید و در آغوش اسلام باشید و اسلام را به تمام جهان صادر کنید. به گفته امام این وحدت شماست که ابرقدرتها را به لرزه درآورده، پس وحدت خودتان را از دست ندهید. من مرگ در راه خدا را بر مرگ طبیعی ترجیح می‌دهم. امید است خدا مرا جزءِ شهدا قرار دهد.

ای برادران! که نسل آینده اسلام می‌باشید از شما می‌خواهم که با ایمان کامل و وحدت کلمه گروهکها و افراد تفرقه افکن را از بین ببرید همانطور که حضرت علی(ع) منافقین را سخت رد کرده است. من از خواهران مسلمان ایران می‌خواهم که حجاب خود را حفظ کنند و همین حجاب آنهاست که اسلام را پایدار و یاری می‌کند. ای خواهر! حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است، البته در وجود خود خیلی حرفها نهفته می‌بینم ولی وقت بیان آن را ندارم و عقیده من و گفته‌هایم همانند گفته‌های شهدای اسلام است و در پایان از صمیم قلب پیامی به خانواده‌ام می‌فرستم. مادرجان، امیدوارم اولین وهله مورد بخشش شما قرار گیرم و مرا حلال نمایی چون زحمات اصلی بر دوش شما بوده است که مرا این چنین به بار آوردی و این امانت را نزد خدا به نحو احسن فرستادی و خود را سرافراز نمودی. خداوند به شما صبر و استقامت دهد که موقع تشییع جنازه، شیون و زاری سر ندهی تا با این عمل، دشمنان اسلام را سرکوب کنید. ای خواهرم! زینب‌گونه باشید و پیام مرا به هموطنان برسانید، که محمد خدمتگزار اسلام بود و تا آنجائی که قدرت داشت در راه اهداف الهی گام برداشت. ای برادر! از تو می‌خواهم که راهم را که راه امام و اسلام بود، ادامه دهی و در این مورد هیچ گونه کوتاهی نکنید. من دیگر پیامی ندارم و امید است همگی شما در پناه ایزد متعال قرار بگیرید و با سعادت شوید و زیر پرچم توحید زندگی کنید.

دعا برای امام فراموش نشود.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار، از عمر ما بکاه به عمر او بیفزا.

به امید پیروزی اسلام برکفر جهانی.

محمد رضا خودستان -۳/۶/۱۳۶۱



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :