فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -زندگینامه شهید حسن ستاره

ستاره زندگی حسن در تاریخ ۱۳۴۴/۱/۲ در آسمان روستای خواجه جمالی از توابع نی‌ریز و در خانواده‌ای مذهبی درخشید. الفبای زندگی را با فراگرفتن آموزش‌های اولیه در کانون گرم خانواده آموخت و بعد از گذشت ۷ بهار از عمرش، برای تکمیل آن‌ها دبستان وقار روستا را انتخاب کرد و وارد دنیای علم و دانش شد. امّا کمبود امکانات و مشکلات دیگر او را از ادامه تحصیل منصرف کرد.
هنگامی‌که خورشید پرفروغ انقلاب اسلامی در اُفق خون‌گرفته ایران تابیدن گرفت. حسن، باوجوداینکه دوران نوجوانی را طی می‌کرد، در مساجد و مجالس سخنرانی که علیه رژیم ستم‌شاهی برگزار می‌شد، شرکت فعال داشت. آنگاه‌که حاکمیت حکومت اسلامی و پرتوافشانی انقلاب بر ظلمات و تاریکی نظام شاهنشاهی محقق و بساط خائنان برچیده شد، حسن، در لباس مقدس سربازی، دوره آموزش نظامی را فراگرفت و به جمع غیور مردان لشکر ۲۸ پیاده کردستان پیوست و از تاریخ ۱۳۶۳/۶/۱۸ به جبهه اعزام شد. به‌این‌ترتیب او به میدان‌های عشق، عبادت، جهاد و شهادت پا نهاد و در صف مردان مبارز و جنگ‌جویان قهرمان خطه توحید قرار گرفت. با پیوستن به‌صف زاهدان شب و شیران روز، مزه شیرین و گوارای جهاد را چشید و عاشق جبهه و جنگ شد. به‌طوری‌که وقتی به مرخصی می‌آمد، همه فکر و ذکرش جبهه و جنگ بود و همیشه چند روز مانده به پایان مرخصی‌اش، به آن وادی نور برمی‌گشت.
۱۳۶۴/۶/۱۷ در جبهه غرب در خَمِ کمان‌ابروی یار گرفتار آمد و به شوق وصال حضرتش، جان را در طبق اخلاص نهاد و به آستان وی هدیه کرد. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای روستای زادگاهش به خاک سپردند.

روح پرفتوحش قرین رضا و رحمت الهی باد.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :