فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -زندگینامه شهید سید رضا اسدی

سلام بر شما پرستوهای مهاجر که در بی نهایت هستی فرود آمدید و جبهه را میعادگاه مردان خدا شمردید. سلام بر توای شهید! ای سیدرضا! که با تولد خود در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ در نی‌ریز با چلچله‌های بهاری هم‌نوا شدی و سبدسبد شادمانی را به میان خانواده متدین خود به ارمغان آوردی. سید رضا، دوره ابتدایی را در دبستان امیرکبیر نی‌ریز سپری کرده و سپس وارد مدرسه راهنمایی شهید مفتح شد، اما چندی نگذشت که ترک تحصیل کرد.

سید، انسانی وارسته، متدین و نمونه کامل مروت، مردانگی و فداکاری بود. با همه افراد خصوصاً با بچه‌های خردسال، رابطه صمیمی داشت و برای پدر و مادر احترام زیادی قائل بود. در سنین نوجوانی که مصادف با اوج‌گیری نهضت اسلامی بود، در راهپیمائی‌ها و مجالس مذهبی شرکت می‌کرد و با روحانیت عجین بود. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان فرارسیدن دوران نظام وظیفه عمومی در یک تعمیرگاه مشغول به کار بود.

آنگاه که برومند شد لباس مقدس سربازی را به تن کرده و به‌عنوان پاسدار وظیفه عازم مناطق جنگی شد. از اینکه توفیق پیدا کرده بود در میان رزمندگان اسلام باشد و به دفاع از مرزهای کشور اسلامی ایران بپردازد بسیار خوشحال بود و در روز اعزام سر از پا نمی‌شناخت. این از اینکه چنین سعادتی نصیبش شده بود خدا را شکر می‌کرد.

سید رضا، در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و در خط مقدم به‌عنوان خدمه توپ ۱۰۶ میلی‌متری مشغول به خدمت شد. اصابت ترکشی آتشین در منطقه شلمچه، ۱۳۶۵/۱۲/۲۴ جانش را سوزاند و جام بلورین شهادت را با میناب وصل برای او پر کرد تا سرمست از پیروزی به ملاقات دلبر رود. پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شهرستان نی‌ریز به خاک سپرده‌شده است.

روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :