فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید بیگ میرزا فریدونی

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص.

خداوند آن مؤمنان راکه در صف جهاد، با کافران مانند سد آهنین پیکار می‌کنند، دوست می‌دارد. (سوره صف – آیه ۳ )

بعد از شهادت به یکتایی خداوند متعال و رسالت محمد(ص) رسول و فرستاده خدا و شهادت به اینکه علی(ع) و یازده فرزندش جانشین بر حق پیغمبرند.

اینجانب بیگ میرزا فریدونی داوطلبانه عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدم تا با یزیدیان زمان بجنگم و به فرمان رهبرم عمل کرده باشم. وصیتنامه‌ای است که در هنگام حرکت به خط مقدم جبهه نگاشته‌ام. سلام ای پدر بزرگوارم، ای کسیکه شب و روز زحمت کشیدی و مرا بزرگ کردی، مرا پروردی با رنجهای فراوان، مرا بزرگ کردی تا در آینده بازوی تو باشم، اما ای پدر بزرگوارم! می‌دانی که یاری اسلام نمودن از هر چیز واجب و لازم‌تر است. خداوند به تو ای پدر کمک کند؛ ما اینک به یاری اسلام شتافته‌ایم، ای پدرم من که نمی‌توانم رنجها و زحمت‌های تو را جبران کنم، اما از خداوند می‌خواهم ترا بیامرزد.

سلام ای مادر، ای مادری که شبها خواب را بر خود حرام نمودی و مرا بزرگ کردی، شبها تا صبح بیدار ماندی و برای اینکه مرا بزرگ کنی و بپروری؛ هر رنج و مشقتی را بر خود هموار نمودی. ای مادر یقین دارم که نمی‌توانم زحمتهای ترا جبران کنم اما از خداوند تبارک و تعالی از برای تو طلب آمرزش می‌کنم، مرا حلال کن.

اما ای برادرم سلام بر تو، ای برادرم اگر من به فیض شهادت نائل آمدم، نکند ناراحت شوی! باید بعد از من اسلحه مرا بر دوش گیری و به یاری روح الله، رهبرت، امامت، پیشوایت، برخیزی و راه مرا ادامه دهی.

سلام ای خواهرم، از تو خواهش می‌کنم در عزایم کمتر گریه کنی و زینب‌گونه باشی و رسالت زینبی را بر دوش گیری. بالاخره در مرگ من گریه و زاری را کم کنید و برایم طلب آمرزش نمائید.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...