فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیتنامه شهید کهزاد رحمانی

بسم الله الرحمن الرحیم

فلیقاتل فی سبیل‌الله الذین یشرون الحیوه الدنیا بالاخره و من یقاتل فی سبیل‌الله فیقتل او یغلب فسوف نؤتیه اجرا عظیما.

کسانی که زندگی دنیا را به آخرت فروخته‌اند ، باید در راه خدا پیکار کنند و هر کس در جهاد در راه خدا کشته شد یا فاتح گردید زود باشد که او را در بهشت ابدی اجری عظیم دهیم . ( سوره نساء، آیه ۷۴ )

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و یاری دهنده مظلومان و ستم دیدگان.

با سلام و درود بر ساحت ولی عصر(عج) فرمانده کل قوای جبهه‌های جنگ نور علیه ظلمت و نایب بر حقش، خمینی کبیر، شیر جماران، قلب تپنده امت و بر شهیدان، از هابیل تا کربلای حسین(ع) و از کربلای حسین(ع) تا شهیدان کربلای خونین خمینی و به نام اسیران در چنگال صهیونیزم. سلام بر تو ای پدر و مادرم. سلام بر شما ای امت حزب‌الله و همیشه در صحنه و رزمندگان اسلام که جبهه‌های جنگ را با مناجات خود عطرآگین می‌کنید.

وصیتنامه را شروع می‌کنم:

اینجانب کهزاد رحمانی، فرزند حسین، متولد ۱۳۴۸، اعزامی از نی‌ریز فارس، روستای کوشکک. اولین کلامم این است که ای امت حزب‌الله و خداجوی اسلام، خمینی عظیم الشأن، بنیانگذار جمهوری اسلامی و نایب بر حق امام زمان(عج) را تنها نگذارید و گوش به فرمانش باشید. خدای تعالی را شکر می‌کنم که سال‌های عمرم را تا فرا رسیدن یوم‌الله قرار داد. اکنون یوم‌الله دیگری است که پیرو یوم‌الله حسین(ع) می‌باشد، همان یوم‌اللّهی که هزار و اندی سال بیش از این یوم‌الله خمینی، یعنی حسین(ع) در میدان شهادت، یعنی روز عاشورا «ندای هل من ناصر ینصرنی» را سرداد. اینک ما هستیم که می‌گوییم حسین‌جان اگر در آن روز، در آن بیابان داغ و سوزان کربلا، کسی جوابت نداد و به فریادت نرسید، ما پیروانت و سربازانت، در فضای گرم خونبار و بیابان سوزان خوزستان به ندای غریب‌ات لبیک می‌گوئیم. حسین‌جان، لبیک، ای امام زمان(عج) لبیک. ای قرآن و اسلام لبیک، لبیک، لبیک، اللهم لبیک. پس ای خمینی! ای رهبرم! فرمانده کل قوا، پیرجماران، در هم کوبنده مستکبران، استعمارگران و شیاطین، حسین زمان، روح‌الله خمینی، قلب تپنده ملت، به تو هم لبیک. امت حزب‌الله، ای خواهران و برادران دلسوز به اسلام و انقلاب! وحدت کلمه را حفظ کنید. گوش به فریاد حسین زمان باشید. بیدار باشید که دشمنان اسلام از ما بیدارترند و ما باید هوشیارتر و بیدارتر به فرامین گوهر بار ولایت زمان که سخن خدا بر زبانش جاری است، باشیم. از اختلاف و تفرقه و باندبازی بپرهیزیم که تنها شکست اسلام [در] شکستن وحدت و یکپارچگی حزب‌الله است. پشتیبان دولت باشید و در فراز نشیب‌های انقلاب دولت و رهبر را با جان و مال حمایت کنید که آقا امام زمان(عج) از شما راضی و خشنود باشد. به خدا سوگند برندگان این دنیا و آخرت کسانی هستند که این نظام جمهوری اسلامی را حفاظت و پشتیبانی می‌کنند. جبهه‌های جنگ را با جانتان و مالتان یاری کنید.

بروید به این دانشگاه الهی و خودتان را بسازید. عشق، شوق، آمیختگی و لذت، جز در مقابل خدا هیچ معنا و تعبیری ندارد. زندگی این دنیا را خانه اصلی خود نپندارید که زندگی برای رفتن است. ما برای خوشی به این دنیا نیامده‌ایم. الدنیا مزرعه الاخره، دنیا مزرعه آخرت است. نتیجه کشت آن در آخرت می‌باشد. ما برای امتحان و آزمایش آفریده شده‌ایم و به این دنیا آمده‌ایم. این‌قدر به فکر دنیای فانی نباشید که چشم بر هم بگذاریم تمام خواهد شد.

ای امت شهیدپرور و همیشه در صحنه! وصیت شهدا به ما این است که انقلاب اسلامی خیلی گران بدست ما رسیده است. این انقلاب با خون رشد کرده و باید با خون هم به ثمر برسد، یعنی باید به تمام جهان صادر شود. از خون شهیدانی چون بهشتی‌ها، باهنرها، رجایی‌ها، مطهری‌ها و شهیدان ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور و دیگر شهدا، ما همگی از کوچک تا بزرگ مدیون خون این لاله‌های سرخ هستیم. مسئولیتی خیلی سنگین و سخت بر دوشمان است، آنها جان خود را فدای اسلام و قرآن کردند و محفل تاریک را برای ما روشن کردند. پس شهدا چه وصیتی به ما کرده اند؟ گفته‌اند که راه ما را ادامه دهید. رهبر انقلاب را تنها نگذارید. پس چرا به خود نمی‌آییم؟ چرا بعضی حرکت نمی‌کنند؟ به خدا سوگند اگر راه شهدا را دنبال نکنید، شهدا در روز محشر جلوی ما را خواهند گرفت. به ما می‌گویند چرا راهمان را ادامه ندادید؟ جواب این عزیزان را چه می‌دهید؟ آیا اگر این عزیزان نرفته بودند و بدنهای نازنین خود را در مقابل توپ و تانک [نداده] نگرفته بودند ما حالا آزاد بودیم؟

به خدا برادرم و خواهرم، اگر ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام نبود، امام، دین و قرآن را از بین می‌بردند، حکومت اسلامی را بر می‌چیدند، جامعه ما را به جامعه‌ای غربی تبدیل می‌کردند. خلاصه برادرم تو با جنگیدن در میدان رزم و خواهرم تو با حجاب خود می‌توانید راه شهدا را ادامه دهید.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...