فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز غلامعلی آکار

غلامعلی آکار فرزند عباس در تاریخ دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۹ در روستای ریزآب از بخش پشتکوه شهرستان نی‌ریز متولد شد. او دوران کودکی را در خانواده خویش سپری نمود.

وی دوران ابتدایی را در روستای ریزآب در تلمبه معروف به پلاکستان طی نمود سپس در کار کشاورزی به پدر خویش کمک می‌نمود‌.

بعد از شروع جنگ در تاریخ ۸ آذرماه سال ۱۳۶۵ بعنوان بسیجی برای دفاع از اسلام و وطن و دستور امام خمینی(ره) به جبهه اعزام شد و از اینکه به جبهه آمده است احساس خوشحالی و سرافرازی می‌کرد که می‌تواند در کنار دیگر برادران بسیجی در جبهه نور علیه ظلمت بجنگد.

وی در تاریخ ۲۹ دیماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت ترکش به پای راست و پهلوی راست مجروح شد که موجب قطع پای راست وی و ۴۰% از کارفتادگی گردید.

وی خاطرات زمان مجروح شدن خویش را اینگونه شرح می‌دهد:



پس از اینکه من و دوستم - شهید غلامعلی اشرف- مجروح شدیم ما را به اهواز بردند و چون تشنه بودم به من آب نمی‌دادند و می گفتند: آب برای شما خطرناک است. در بیمارستان اهواز بیهوش شدم و بعد از اینکه به هوش آمدم هر چه به پرستار می‌گفتم: که دوستم را کنار من بیاورید نمی‌آوردند. گویا در همان لحظه شهید شده بود. بعد از یک هفته ما را به بندرعباس منتقل کردند. در آن زمان پای من سیاه شده بود و با رضایت خودم آنرا قطع کردند. بعد از دو ماه که از بیمارستان مرخص شدم خبر شهادت دوستم را شنیدم.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :