فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز و آزاده چراغعلی مرادی نگهداری

چراغعلی مرادی نگهداری فرزند خدامراد، سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی، متدین و کشاورز در یکی از روستاهای بخش آباده طشک بنام کوشکک بدنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدائی را در دبستان شهاب کوشکک با موفقیت گذراند. پس از پایان دوره ابتدائی بعلت نبودن مدرسه راهنمائی در روستا و مشغله کاری و مشکلات زندگی ترک تحصیل کرده و به کمک پدرش در امر کشاورزی پرداخت. در خرداد ماه سال ۱۳۶۳ برای اولین بار به جبهه اعزام گردید. به مدت سه ماه بعنوان نیروی رزمی در گردان کمیل به نبرد با متجاوزین بعثی پرداخت.

در هجدهم اردبیهشت ماه ۱۳۶۴ نیز از طرف سپاه پاسداران جهت انجام خدمت مقدس سربازی به جبهه اعزام شد. پس از گذشت حدود بیست ماه از خدمت. روز اول آذرماه ۱۳۶۵به اسارت دشمنان بعثی درآمد. البته ایشان در همین عملیات مجروح و ۲۰% از کار افتاده شد. وی در بیان خاطرات خود می‌گوید: ما را بعد از اسارات به اردوگاه اسرا انتقال دادند. در مدت اسارت همیشه در فکر این بودم که اگر روزی آزاد شدم و به وطنم بازگشتم به دیدار حضرت امام خمینی‌(ره) بروم. اما وقتیکه خبر ارتحال پیرجماران را شنیدم، لحظات برای من به سختی گذشت.

وی پس از سه سال و ده ماه و شانزده روز اسارت؛ روز ششم شهریور ماه سال ۱۳۶۹ از اسارت دشمنان بعثی آزاد گشته و به میهن اسلامی مراجعت نمود.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :