فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۷ -زندگینامه شهید فریدون بیدارمغز

آن روز وقتی همچون کبوتری سپید به کرانه آسمان پر کشیدی، همسرت چه صبورانه اشک می‌ریخت و یادگارانت را با یاد تو مأنوس می‌کرد، تو رفتی و فرزندانت، این سروهای تازه و شاداب قد کشیدند و تنها نگاه تو در این مدت است که از پشت قاب بر زندگی سایه می‌افکند و فضای خانه را عطرآگین می‌کند. فریدون، ۱۳۴۱/۱/۱ در شهرستان نی‌ریز، میان خانواده‌ای متدین و مسلمان چشم به جهان گشود و دوران کودکی را در دامان مادری مسلمان و مهربان و در آغوش پدری دلسوز پشت سر گذاشت.
هفت‌ساله بود که راهی دبستان فرهنگ اسلامی شد و دوره ابتدایی را با موفقیت به پایان برد. لکن به دلیل مشغله کاری از ادامه تحصیل صرف‌نظر کرد.
وی فردی فعال و معتقد به ولایت‌فقیه بود و به افراد خانواده، دوستان و آشنایان احترام زیادی می‌گذاشت و به فرزندانش علاقه بسیاری داشت. در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد.
۱۳۶۵/۳/۱۸ لباس مقدس سربازی را به تن کرد و بعد از اتمام دوره آموزش نظامی، به جمع دلاورمردان لشکر ۸۸ زرهی ارتش پیوست و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.
فریدون، در آخرین مرحله‌ای که عازم جبهه بود، نوار قصه‌ای را برای فرزندانش خریداری کرد تا یادبودی از پدر خود داشته باشند.
سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۲ درحالی‌که فقط چند روز به پایان خدمت مقدس سربازی‌اش مانده بود، در منطقه عملیاتی سومار به دست دشمنان بعثی به درجه رفیع شهادت نائل گشت و مسئولیت و رسالت الهی خویش را به عهده برادران و رزمندگان دیگر نهاد. پیکر پاکش در گلزار شهدای شهرستان نی‌ریز به خاک سپرده‌شده است.

روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :