فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید حمید داوودی

بسم الله الرحمن الرحیم

احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا امنا و هم لا یفتنون

آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما به خدا ایمان آوردیم رهاشان کنند و بر این دعوی هیچ امتحانشان نکنند ( سوره عنکبوت، آیه ۲ )

امام ما گفت: «اگر ما بکشیم پیروزیم و اگر کشته هم بشویم پیروزیم» پس من هم حتماً پیروز شده‌ام.

ما باید راه امامان‌مان و پیشوایان‌مان را ادامه دهیم.

ای مادر تنها خواهشی که دارم از تو برای من گریه نکنی چون اگر گریه کنی اولا:ً دشمن را خوشحال می‌کنی؛ ثانیاً: مسلمین را ناراحت و روح من را آزرده می‌کنی. هیچ گونه ناراحتی برای من نداشته باش چون که شهادت در حقیقت سعادت است و من هم اولاً: امیدوار بودم که اول پیروزی و شهادت را نصیبم کند که اگر خدا بخواهد به پیش امام‌مان حسین بن علی(ع) و پیش دستغیب‌ها، بهشتی‌ها ، رجایی‌ها و باهنرها بروم.

ای مادر شیرپاکت را بر من حلال کن که تو برگردن من بسیار حق داری. تو خیلی در حق من و برادرانم و خواهرانم مهربانی کردی. تو بودی که مرا بزرگ کردی و چقدر برای من ناراحتی کشیدی.

و تو ای پدر همچنین تو هم زحمت زیاد کشیدی، نان برای ما فراهم کردی و مرا بزرگ کردی، حلالم کن و نانی که به من دادی بر من حلال کن و هر ناراحتی از من دیدی ببخشم. این تو هستی که می‌توانی اقوام و مادرم را دلداری دهی و امیدوارم که برای من گریه نکنی.

شما برادران و خواهران عزیز؛ شماها هستید که می توانید پدر و مادرم و دیگر آشنایان را دلداری دهید، تا برای من خدای نکرده گریه نکنند. برادران و خواهران عزیز؛ من به شما امید دارم که راه من را ادامه دهید. شما خواهرانم سنگر خود، مدرسه را و کتاب خود، سلاح را ترک نکنید. شما برادرانم سنگرهای خود، اداره‌ها و سپاه که از همه مهمتر است ترک نکنید. امیدوارم نصیحت برادر کوچکتر از خود را قبول کنید.

والسلام حمید داوودی



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :